Nagy csalódás a Fake Famous című film. Pedig nagyon reklámozták alternatív médiák.
Bárhogy is értelmezem, én egy szál rendkívüli leleplezést se látok az egészben. A filmkészítő tegnap született, hogy rácsodálkozik, a reklámok nem a valóságot tükrözik?
A film lényege: ismeretlen emberekből sok erőfeszítéssel és pénzzel híres embereket készítenek, majd ezek tényleg híresek lesznek. Na és?
Pedig maga a film megadja a választ. A médiák száma exponenciálisan megnövekedett az utóbbi 30 évben, így már a valódi sztárok – színészek, sportolók, zenészek – száma túl kicsi, tehát gyártani kell. Ez pedig szakma. A szakma pedig kialakítja a maga működésének optimális szabályait.
Hogy az influencerek nem a valóságot mutatják be? Persze, de ki gondolt mást? Az influencer szimplán egy új típusú reklámozó, semmi egyéb.
Persze lehet egy internetes személyiség hiteles is. Egy adott témában adja magát, s ennyi. S ha reklámoz is, ez nincs rejtve. Lásd, vannak szakácsok például, akik egy adott étel elkészítését mutatják be, majd közben ajánlanak x márkájú hozzávalót az adott ételhez. Nyilvánvalóan ez is reklám, de hiteles, nem becsapós. Nem mint az álfogorvos a fogkrémreklámban.
Tulajdonképpen csak egy dolog tetszett a filmben: a vécédeszka mint repülőgépablak. Ez nekem nem jutott eszembe.
Gyakorlatilag ugyanezt a témát sokkal jobban feldolgozta egy 10 évvel ezelőtti film: The Greatest Movie Ever Sold.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: